Retour Beleid
Retour Beleid
Bo & Mila probeert u zo goed mogelijk te informeren over de artikelen welke wij aanbieden via onze webshop. Is een artikel toch niet wat u ervan verwacht, dan kunt u het uiteraard retourneren.
Zichttermijn
Bo & Mila hanteert de afleverdatum van de vervoerder als ontvangstdatum. Binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling mag u de bestelling zonder reden annuleren door een email te sturen naar retour@bomila.nl
Daarna heeft u nog 14 dagen de tijd om de zending retour te sturen. Indien u gebruik maakt van dit herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan Bo & Mila geretourneerd moeten worden.
Wanneer u de gehele order terugstuurt zal Bo & Mila het gehele aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, terugstorten, (dit geldt NIET voor de kosten die u maakt voor de retourzending), op het rekeningnummer dat bij Bo & Mila bekend is.
Wanneer u één of meerdere producten uit een bestelling retour stuurt zal Bo & Mila het aankoopbedrag van deze specifieke items, exclusief eventuele verzendkosten, terugstorten. Let op: eventueel eerder gegeven korting vervalt wanneer u een product terugstuurt dat onderdeel is van een actie of bundel-korting.
Retourneren van de artikelen
U kunt een retour aanmelden via onze website. Vul uw e-mail adres in en volg de verdere instructies.
U kunt uw order (of een gedeelte) ook annuleren door een e-mail te sturen naar retour@bomila.nl
Vermeld in het onderwerp dat het om een retourzending gaat, met daarbij het ordernummer. Wij sturen u de retourinstructies en retouradres per email.
Indien u wenst, kunt u ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, welke u per post of email aan ons kan versturen.
Voorwaarden retourneren
U kunt uitsluitend artikelen retourneren die gekocht zijn in de webshop van Bo & Mila.
Nadat uw bestelling is bezorgd, heeft u 14 dagen na aanvraag van de retour de tijd om de artikelen te retourneren. Na deze periode is de aankoop definitief.
Het artikel dient ongebruikt, onbeschadigd, met alle geleverde toebehoren en in de originele verpakking geretourneerd te worden. Bij beschadiging, gebruikssporen of incompleetheid worden kosten in rekening gebracht. Gebruik voor de retourzending een degelijke verzendverpakking.
De verzendkosten en risico’s van het terugsturen zijn voor rekening van de koper. U mag zelf bepalen of u dit via de normale post verstuurd of met track en trace.
Nadat Bo & Mila uw bestelling retour heeft ontvangen, ontvang u per e-mail een bevestiging van de ontvangst.
Bij retourneren zal het retour te ontvangen bedrag (prijs van het betaalde product) zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen aan u overgemaakt worden. Bo & Mila stort het bedrag terug op de rekening waarmee de bestelling werd afgerekend of bij aankoop met een cadeaubon, door verhoging van het cadeaubon saldo.
Indien u de gehele bestelling retourneert, zal het aankoopbedrag van de gehele bestelling (inclusief eventuele verzendkosten) worden teruggestort. Indien u slechts een gedeelte van de bestelling retourneert, zal het aankoopbedrag van deze items (exclusief verzendkosten) worden teruggestort.
Retourartikelen kunnen alleen teruggestuurd worden na aanmelding via email of via het modelformulier voor herroeping.
Leest u ook de "uitzonderingen op het herroepingsrecht", zoals vermeld in Artikel 7 van onze Algemene Voorwaarden.
Indien een retourzending niet voldoet
Indien de retourzending niet of niet voldoende gefrankeerd is, is Bo & Mila helaas genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Het betreft administratiekosten à € 4,95 plus de kosten die de vervoerder ons in rekening brengt voor het bezorgen van ongefrankeerde zendingen. Deze kosten zal Bo & Mila inhouden op de creditnota van de artikelen.
Retourzendingen buiten de retourtermijn kunnen wij helaas niet accepteren.
Pakket niet afgehaald bij PostNL servicepunt?
Als jouw pakket niet op je huisadres geleverd kan worden, bijvoorbeeld omdat je niet thuis bent op het moment van levering, dan wordt jouw zending doorgestuurd naar een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. In dit geval ligt het pakket een week voor jou klaar om opgehaald te worden bij het servicepunt.
Haal je jouw pakket om welke reden niet binnen 7 dagen op?
Dan wordt het pakket automatisch retour gezonden aan Bo & Mila. Hiervoor berekent PostNL een vergoeding van €7,25
Wanneer wij een pakketje na 7 dagen teruggestuurd krijgen, dan behandelen wij deze als een retourzending. Je krijgt het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) teruggestort na aftrek van de retourkosten van €7,25
Wil je de bestelling alsnog ontvangen? Dan kun je de bestelling opnieuw plaatsen.
Overige vragen
Heeft u nog andere vragen, neem gerust contact op via retour@bomila.nl
Wij denken graag met u mee en helpen u graag verder.